שנת 2017 הייתה השנה המדממת ביותר בערים רבות: בתל אביב השנה הקשה זה שש שנים, ברמת גן, בחדרה ובבני ברק – השנה הקשה זה שבע שנים ובבת ים השנה הקשה זה תשע שנים בפגיעות של רוכבי קטנועים ואופנועים בשטחי הערים. בשנת 2017, נהרגו הכי הרבה רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים בעשור האחרון. באוקטובר 2017 רכבו צעיר בן 21 ונוסעת נוספת על אופנוע ברחוב בן גוריון ברמת גן, במהלך הנסיעה החליק רוכב האופנוע, תושב אשדוד, ונפצע באורח אנוש, הרוכבת שנסעה עמו, צעירה כבת 20, נפצעה באורח בינוני-קשה. הרוכב פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב ושם נקבע מותו. בן ה-21 הוא אחד מ-30 רוכבים צעירים (15-24) שנהרגו בשנת 2017 בתאונות דרכים. על פי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2017 נהרגו 30 צעירים (15-24) רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים, עליה של 72% וכמעט פי שלושה מאשר בשנה שקדמה לה בה נהרגו 11 רוכבים צעירים. למעשה שנת 2017 הייתה השנה בה נהרגו הכי הרבה רוכבים צעירים בעשר השנים האחרונות ובה פער משמעותי במספרי ההרוגים בשנות העשור החולף כאשר השנה הקשה ביותר אחריה הייתה 2013 בה נהרגו 22 רוכבים. שנת 2017 הייתה השנה הקשה והמדממת ביותר לרוכבי דו גלגלי מכל הגילאים בעשור האחרון והצעירים בטווח הגילאים המצומצם שבין 15 ל-24 היוו כמחצית מכלל ההרוגים בכל הגילאים. 30 מתוך 63 ההרוגים היו צעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה.
צעירים הרוכבים על דו גלגלי נמצאים בשתי קבוצות סיכון משמעותיות להיפגעות בתאונות דרכים: האחת היא קבוצת הרוכבים על אופנועים וקטנועים הפגיעים בין השאר מעצם היותם חסרי אמצעי מיגון כמו חגורת בטיחות ושלדת הרכב, בנוסף מדובר על שימוש בכלי רכב שאינו יציב דיו, וכן תהליך ההכשרה לרוכבים קצר ואינו מספק. קבוצת הסיכון השנייה נעוצה בהיותם של הנהגים צעירים וחסרי ניסיון ולאור כך יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש פחותה.
בקריית אונו נפגעו 7 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2017, זו ירידה של 70 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
בגני תקווה, סביון, יהוד מונוסון, גבעת שמואל ואור יהודה היה בכל רשות נפגע אחד קל מתאונות קטנועים ואופנועים, מדובר בירידה של יותר מ80 אחוז, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "קבלת רישיון לקטנוע או אופנוע בארץ הוא הליך כל כך פשוט שהוא פשוט לא מספק וצעירים רבים מגיעים מהר מדי ובקלות רבה מדי לרכב על הכביש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה". (אלעד ג'ובני)

- 0שיתופים
- שתפו בפייסבוק
- צייצו בטוויטר
- שתפו בגוגל+